19.6 C
İstanbul
Pazartesi, Ekim 3, 2022

Makale: COVID-19 mRNA aşılaması sonrası akut kardiyak yan etkiler: Bir vaka serisi

Okumadan geçme!

Özet
Arka plan
SARS-CoV-2’ye karşı aşılama, pandemiyi kontrol altına almanın ana aracı olmuştur. 3 aşının hızla geliştirilmesi ve hızla onaylanması, dünya çapında milyonlarca hastanın aşılanmasına ve hastalığın kontrol altına alınmasına yol açtı. Sürekli viral mutasyonlara ve daha zayıf varyantların tanımlanmasına rağmen, enfeksiyonların şiddeti hafif olmuştur ve birçok hasta ya asemptomatiktir ya da evde iyileşmektedir. Şu anda odak, enfeksiyonla ilgili organ hasarından aşının potansiyel yan etkilerine kaymıştır. Miyokardit, mRNA aşısının genç sağlıklı bireyleri etkileyen potansiyel yan etkilerinden biri olarak rapor edilmiştir.

30 Eylül 2021’e kadar, yalnızca Almanya’daki Paul-Ehrlich-Institute tarafından genç yetişkinlerde BNT162b2 Comirnaty© ile aşılamadan sonra 1.243 miyokardit vakası kaydedildi. Aşıyı takiben miyokardit için kesin patofizyoloji ve risk faktörleri belirsizliğini koruyor. SARS-CoV-2 mRNA aşılamasından (BNT162b6, Biontech, Comirnaty© veya mRNA-1237 Moderna, Spikevax©) kısa süre sonra kardiyak semptomu olan sekiz hastadan oluşan bir vaka serisi sunuyoruz.

Hastalar ve Yöntemler
Ocak ve Ağustos 2021 arasında BNT162b2 veya mRNA-1273 mRNA aşısı ile aşılanmış 13 ila 56 yaşları arasındaki sekiz hasta, ilk veya ikinci aşı dozundan kısa bir süre sonra kardiyak yan etkiler geliştirdi. Klinik veriler klinik bilgi sisteminden alındı ​​ve analiz edildi. Miyokardit veya perikardit tanısını desteklemek için semptomların başlamasından kısa bir süre sonra kardiyak manyetik rezonans görüntüleme (MRI) yapıldı ve ciddi vakalarda daha ileri araştırmalar yapıldı. Semptomlar elektrokardiyografi ile belirlenen nefes darlığı, göğüs ağrısı ve kardiyak aritmi olarak tanımlandı.

Sonuçlar
Sekiz hastada (5 erkek ve 3 kadın), SARS-CoV-2 mRNA aşılamasından kısa bir süre sonra CDC kriterlerine göre miyokardit ile uyumlu kardiyak semptomlar gelişti. Üç hasta (2 erkek, 1 kadın) şiddetli göğüs ağrısı ve yüksek troponin seviyeleri nedeniyle hastaneye yatırıldı. Tüm hastalar semptom başlangıcından itibaren 7 gün içinde tamamen iyileşti.

Sonuçlar
Verilerimiz, SARS-CoV-2 mRNA aşılamasından kısa bir süre sonra miyokardit veya perikardit gibi kardiyak advers olayların nadir ancak olası olduğunu ve özellikle erkek hastalarda meydana geldiğini göstermektedir.

Yayın tarihi :02 Haziran 2022

Freise, N.F., Kivel, M., Grebe, O. et al. Acute cardiac side effects after COVID-19 mRNA vaccination: a case series. Eur J Med Res 27, 80 (2022). https://doi.org/10.1186/s40001-022-00695-y

Makalenin tamamı için :https://eurjmedres.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40001-022-00695-y

- Advertisement -spot_img

Daha fazla haber...

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

- Advertisement -spot_img

Son haberler